Pages

marți, 21 februarie 2012

Internetul ne influenţează decizia de cumpărare?

Internetul influenţează din ce în ce mai mult alegerile şi deciziile finale atunci când românii se gândesc la noi achiziţii. Chiar dacă nu tot românul se trezeşte dimineaţa şi începe să navigheze pe web, se pare că cel care are acces la internet - respectiv utilizatorul din mediul urban – îl foloseşte nu doar pentru a mai afla ce au făcut prietenii pe Facebook sau pentru a se juca, ci şi pentru a căuta informaţii!

Cum am ajuns la această concluzie? Citind rezultatele celui mai recent studiu GfK „Internetul şi decizia de cumpărare”, din care reiese că 84% dintre utilizatorii români de Internet din mediul urban au luat în considerare pentru cumpărare alte mărci decât cele pe care le aveau iniţial în minte, după ce au căutat informaţii online.

Mai mult decât atât, 57% au şi cumpărat alte mărci decât cele la care se gândiseră iniţial după ce au căutat informaţii pe Internet. Tendinţa este mai accentuată în cazul bărbaţilor (62%), a persoanelor între 25 şi 34 ani (63%), cu educaţie superioară (65%) şi a celor din Bucureşti (70%).

Internetul a fost prima sau a doua sursă de informare pentru produsele cumpărate în fiecare dintre industriile analizate în studiul GfK: financiar, telecom şi servicii Internet, electronice şi electrocasnice, turism şi timp liber, Do It Yourself, piese şi servicii auto. Atât mixul de surse de informare online şi offline cât şi tipurile de informaţii căutate de utilizatori pe Internet diferă însă de la o industrie la alta, în funcţie de caracteristicile fiecărui produs sau serviciu: adresabilitate, tangibil sau intangibil, cu un preţ mai ridicat sau mai scăzut, care necesită un grad mai mare sau mai mic de planificare etc.

Cei care au realizat studiul spun că, în modelul clasic de luare a deciziei de cumpărare, consumatorul caută să îşi îngusteze opţiunile proprii, pentru a facilita alegerea propriu-zisă a produsului. În mediul online, însă, datorită varietăţii de informaţii disponibile, opţiunile se lărgesc. Paradoxal, acest fapt ajută consumatorul să ia cea mai bună decizie.

Ei bine, aici intervine şi ştiinţa marketingului – fenomenul reprezintă o provocate pentru companii, care ar trebui să includă într-un mod inteligent şi eficient Internetul în mixul de comunicare.

Voi cum procedaţi – găsiţi suficiente informaţii în mediul online pentru a vă ajuta să decideţi ce veţi cumpăra? Îşi promovează companiile eficient produsele în mediul online?


Sursa: chip.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Powered by High tech Blog™